شماره تماس: 24827-021

شرکت نرم افزاری فروردین

خرید

 
با انتخاب گزینۀ "مشاهدۀ حواله انبار" در پنجرۀ برگشت از خرید، خطای "حواله انبار مرتبط پیدا نشد" مشاهده می‌شود؟

برای این کار باید از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان خرید} گزینۀ "در زمان صدور فاکتور و مرجوعی خرید، رسید و حواله‌های انبار بصورت خودکار صادر شود" تیک‌دار شود.   

 
برای محاسبۀ ارزش افزوده جهت برخی از ردیف‌ها در فاکتور، چه کارهایی باید انجام شود؟

ابتدا باید جهت کالاهای مورد نظر در قسمت {انبار← تعاریف← مشخصات کالا و مواد و خدمات} گزینۀ "مشمول مالیات ارزش افزوده" تیک‌دار شود. سپس در قسمت {خرید← تعاریف← اضافات و عوارض} به ازای اضافات مورد نظر گزینۀ "محاسبه فقط برای کالای مشمول طرح ارزش افزوده انجام شود" تیک‌دار شود.

 
برای مشاهده سابقه فی خرید در فاکتور خرید چگونه اقدام می‌شود؟

برای این کار بر روی جدول فاکتور خریدِ مورد نظر راست کلیک نموده و گزینۀ "سابقه فی خرید" انتخاب شود. این گزینه سابقه ای از کالای مورد نظر نمایش می دهد که می توان از آن برای نمایش فی های مختلف کالای مورد نظر در تاریخ های مختلف استفاده نمود. در واقع تاریخچه فی در خرید می باشد.

 
جهت درج یک فاکتور برگشت از خرید شبیه به فاکتور خریدِ موجود چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور بر روی سربرگ فاکتور خرید راست کلیک نموده و گزینۀ "کپی اطلاعات و ایجاد فاکتور برگشت از خرید جدید" را انتخاب نمایید و نسبت به تغییرات و ثبت آن اقدام نمایید.

 
جهت سند پرداخت مربوط به فاکتور خرید چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور، فاکتور خرید را صادر نموده و از دکمه سند پرداخت واقع در پایین فاکتور خرید استفاده نمایید. با انتخاب دکمۀ مذکور پنجرۀ سند پرداخت باز شده و شما می‌توانید سند پرداخت مربوط به فاکتور خود را صادر نمایید.

 
جهت صدور فاکتور خرید ارزی چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید مراحلی را طی نمایید: 1.  ارز مورد نظر را در قسمت {تعاریف← تعاریف پایه← انواع ارز} تعریف نمایید. 2 .  در فاکتور خرید، فروشنده مورد نظر را انتخاب نموده و ارز را بر روی ارز مورد نظر قرار دهید. سپس کالا را انتخاب نموده و به صورت دستی مبلغ فی و فی ارزی را محاسبه و در ستون‌های مورد نظر وارد نمایید.

 
جهت مشاهدۀ سابقه خرید از کالای مورد نظر چگونه اقدام می شود؟

برای این منظور باید در فاکتور خرید بر روی کالای مورد نظر راست کلیک نموده و گزینۀ سابقه فی خرید در فاکتور خرید را انتخاب نمایید. با انجام این کار پنجره‌ای باز می­ شود که در آن اطلاعاتی اعم‌از تاریخ خرید، فی خرید، تعداد خرید و فی با احتساب تخفیف تجاری نمایش داده می‌شود.

 
جهت مشاهدۀ ماندۀ حساب فروشنده در فاکتور خرید، چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور باید بر روی سربرگ فاکتور خرید مورد نظر راست کلیک نموده و گزینۀ ماندۀ حساب فروشنده در فاکتور خرید را انتخاب نمایید. در پنجرۀ نمایان شده "مانده حساب"، "مانده اعتبار" و "مانده اعتبار(وصولی قطعی) مشاهده می‌شود. مانده حساب از نوع تسویه یا بدهکار و بستانکار می‌باشد.

 
جهت نمایش موجودی کالای مورد نظر در فاکتور خرید چگونه اقدام نمایم؟

برای این منظور بر روی کالای مورد نظر در جدول اقلام فاکتور خرید، راست کلیک نموده و گزینۀ "مشاهده کاردکس" را انتخاب نمایید.

 
در زمان ثبت فاکتور خرید سیستم پیغامی مبنی بر اینکه کد حسابداری فروشنده تعریف نشده است را صادر می‌نماید، علت چیست؟

برای حل این مشکل در منوی {تعاریف← حساب‌های تفصیلی} در قسمت سرفصل­های مرتبط حسابداری لازم است سرفصل‌های بستانکار مرتبط با اشخاص را تعریف نمایید. امکان تعریف این سرفصل‌ها در فاکتور خرید نیز وجود دارد.

 
فاکتور خرید برحسب رسید چگونه اقدام می‌شود؟

برای این منظور بر روی رسید مورد نظر راست کلیک نموده و سپس بر روی گزینۀ ایجاد فاکتور خرید بر حسب محتویات رسید را انتخاب و نسبت به ثبت فاکتور خرید اقدام نمایید.

 
فاکتور خریدی را ثبت و در هنگام مشاهدۀ رسید انبارِ صادر شده ا ز آن، اشتباهاً رسید انبار را تبدیل به رسید موجودی اولیه بدون تاریخ و شماره نموده‌ام. برای بازگشت به حالت اولیه چه کار باید انجام دهم؟

فاکتور خرید مورد نظر را ابتدا ویرایش و سپس ثبت نمایید.

 
می‌خواهم ضمائم موجود جهت فاکتور خرید انتخابی ار مشاهده نمایم؟

برای این منظور بر روی سربرگ فاکتور خریدِ مورد نظر راست کلیک نموده و گزینه‌های مشاهده رسید انبار و مشاهده سند حسابداری را انتخاب نمایید. البته باید جهت فاکتور خرید مذکور سند یا رسید صادر شده باشد تا بتوان ضمائم را مشاهده نمود.

 
می‌خواهم کرایه حمل برای فاکتور خرید را به صورت دستی برای هر ردیف وارد نمایم اما با ثبت فاکتور کرایه وارد شده تغییر می‌کند؟

برای این کار باید از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار←تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان خرید} گزینۀ "کرایه حمل بصورت دستی در ردیف‌های فاکتور وارد می‌شود و تسهیم نمی‌شود" انتخاب شود. سپس نسبت به وارد نمودن کرایه حمل جهت هر ردیف اقدام نمایید.

 
پس از صدور فاکتور، با انتخاب مشاهدۀ رسید انبار پیغام "رسید مربوطه پیدا نشد" نمایش داده می‌شود؟ فاکتور خریدی صادر نموده‌ام ولی با راست کلیک بر روی آن رسید مربوطه را مشاهده نمی‌کنم؟

برای این کار باید گزینۀ "در زمان صدور فاکتور و مرجوعی خرید، رسیدها و حواله‌های انبار به صورت خودکار صادر شوند" در قسمت {پرونده←مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← تنظیم مشخصات شرکت← برگه‌دان خرید} فعال شود تا همزمان با ثبت فاکتور، رسید مربوطه صادر گردد.

 
پس از صدور چندین فاکتور خرید، سرفصل حسابداری مربوط به ماهیت استفاده شده در فاکتور خرید را تغییر داده‌ام. برای اینکه سرفصل مربوطه در فاکتورهای خریدِ صادره لحاظ شود باید چه کار انجام داد؟

دکمۀ ویرایش را بر روی اسنادی که از ماهیت مذکور استفاده نموده‌اند فشار داده و ماهیت مورد نظر را دوباره انتخاب نمایید. در پایان دکمۀ ثبت را فشار دهید.

 
یکی از ماهیت‌هایی که در فاکتور خرید می‌خواهم استفاده کنم، مشاهده نمی‌شود. علت چیست؟

توجه داشته باشید که جهت ماهیت مورد نظر در قسمت {انبار← تعاریف← ماهیت‌های رسید و حواله} گزینۀ "این ماهیت در خرید کاربرد دارد" فعال باشد. همچنین برای کاربر مورد نظر دسترسی ماهیت‌ها از قسمت {پرونده← مدیریت و تنظیم نرم‌افزار← مدیریت کاربران نرم‌افزار} در نظر گرفته شده باشد. حذف ستون‌بندی هم بد نیست.

  تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت نرم افزار فروردین می باشد.

 
LiveZilla Live Help